REGULAMIN One Cup of Tea
ZAGADNIENIA WSTĘPNE
Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego udostępnionego pod adresem www.onecupoftea.pl przez Michała Przystańskiego prowadzącego działalność gospodarczą OrniCon Michał Przystański Biuro Ekspertyz Środowiskowych, os. Niepodległości 13/18, 62-400 Słupca, NIP: 6671682082, wpisaną do rejestru przedsiębiorców – Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, a w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania umów sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystania przez Klientów z usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Dane do komunikacji
os. Niepodległości 13/18, 62-400 Słupca
tel. +48 570 567 721
SŁOWNIK POJĘĆ
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego;
Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
Sklep Internetowy (dalej także jako Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.onecupoftea.pl
Strona – Usługodawca lub Klient;
Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem są Towary;
Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu;
Usługodawca (także „Sprzedawca”) – Michał Przystański prowadzący działalność gospodarczą pod firmą gospodarczą OrniCon Michał Przystański Biuro Ekspertyz Środowiskowych, os. Niepodległości 13/18, 62-400 Słupca, NIP: 6671682082
Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827);
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży z Usługodawcą, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego określające rodzaj i liczbę Towarów będących przedmiotem Umowy sprzedaży.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
ZAMÓWIENIA
Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego 7 dni w
tygodniu, 24 godziny na dobę.
W celu zawarcia Umowy sprzedaży Towaru na odległość poprzez Sklep Internetowy
należy dokonać wyboru Towaru na stronie internetowej Sklepu, podać niezbędne
dane do założenia zamówienia oraz potwierdzić proces płatności i zaakceptować
warunki zamówienia.
Zamówienie zostaje złożone z chwilą naciśnięcia przez Klienta przycisku „Kupuję i
płacę”.
W trakcie całego procesu składania Zamówienia, aż do momentu naciśnięcia
przycisku „Kupuję i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji składanego
Zamówienia.
Warunkiem złożenia skutecznego Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie
przez Klienta Regulaminu.
Złożenie Zamówienia stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów, w rozumieniu
Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta.
Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail będącą potwierdzeniem
wpłynięcia Zamówienia do Sklepu, zawierającą ostateczne potwierdzenie
wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
Możliwość zawarcia umowy sprzedaży
zostaje potwierdzona przez sklep w formie elektronicznej.
DOSTAWA TOWARU ORAZ PŁATNOŚCI
Ceny Towarów w Sklepie podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn.
zawierają podatek VAT.
Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy, które każdorazowo wskazane są w
procesie składania Zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę
Towarów oraz koszty dostawy, w przypadku gdy koszty dostawy ponosi Klient poza
sytuacji gdy oferta zawiera informacje o darmowej przesyłce.
Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:
przelewem
bankowym na rachunek bankowy Usługodawcy;
Korzystając z serwisu Przelewy24
Czas realizacji zamówienia wynosi do 7
dni roboczych. W przypadku, gdy w momencie składania Zamówienia Towar nie
znajduje się w magazynie czas realizacji może wydłużyć się, o czym Klient
informowany jest drogą mailową.
Niezależnie od postanowień ust. 4 powyżej, Zamówienie Towaru zostanie
przekazane do realizacji (do wysyłki) niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży,
przy czym w przypadku płatności przelewem albo w przypadku płatności za pomocą
firmy Przelewy24 wysyłka będzie realizowana dopiero odpowiednio po
zaksięgowaniu wpłaty za Towar na rachunku bankowym Usługodawcy.
Zamówiony Towar Sprzedawca dostarcza za pomocą wyspecjalizowanych firm
kurierskich lub Poczty Polskiej
Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, sugerujemy, aby Konsument
sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia:
uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki,
niekompletności przesyłki,
niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Konsument jest uprawniony do nieprzyjęcia Towary. W takim przypadku sugerujemy
zapisanie uwag lub notatki ze zdarzenia w obecności dostarczyciela oraz
niezwłoczne powiadomienie Usługodawcy o zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku,
w razie uszkodzeń sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności
dostarczyciela przesyłki.
Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest
sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany
jest zgłosić ten fakt dostawcy Towaru i niezwłocznie skontaktować się ze
Sprzedającym. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie
transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu
szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę
przesyłki.
Sprzedawca przypomina, że zgodnie z art. 548. § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą
wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary
związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub
uszkodzenia rzeczy (Towaru).
Jeżeli Towar ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Konsumentowi,
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na
Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się
jej powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał
wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta.
WARUNKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROT TOWARU)
Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez
podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14
(czternastu) dni, przy czym termin ten biegnie od objęcia rzeczy w posiadanie
przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik).
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed jego
upływem na adres Sprzedawcy.
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej można złożyć w formie wiadomości
email lub w formie listowej ( na adres mail lub adres działalności Usługodawcy)
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość, umowa
jest uważana za niezawartą.
Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim
Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
OBOWIĄZKI KONSUMENTA
Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie
upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż
14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca
zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
Towaru przed jego upływem. Towar powinien być zapakowany w sposób, który
zagwarantuje jego bezpieczny transport.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszt odesłania).
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia Towarów, przy czym Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub
dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany
do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Sugerujemy dołączenie dowodu zakupu, w celu usprawnienia procesu zwrotu.
USTAWOWE WYŁĄCZENIE PRAWA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 Ustawy, tj. w odniesieniu do umów:
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
REKLAMACJE
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru.
Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
Reklamacje, z tytułu rękojmi za wady (niezgodności Towarów z Umową Sprzedaży) można składać pisemnie bezpośrednio na adres Usługodawcy OrniCon Michał Przystański os. Niepodległości 13/18, 62-400 Słupca, (telefon: +48 570 567 721)
Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może:
żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo
żądać usunięcia wady; albo
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, o których mowa w pkt. 1 lub 2.
Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.
W przypadku stwierdzenia przez Konsumenta niezgodności Towaru z Umową sprzedaży (wady fizycznej) Konsument powinien odesłać Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z opisem niezgodności.
Sugerujemy dołączenie dowodu zakupu w celu usprawnienia procesu reklamacyjnego.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru.
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU
Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi:
przedstawienie oferty Sklepu,
możliwość składania Zamówień na Towary dostępne w Sklepie Internetowym i tym
samym zawierania Umów sprzedaży na odległość,
Do
korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z
dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane
Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji
28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej),
która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji
przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami
wymienionymi powyżej.
Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu internetowego, zaleca się,
aby urządzenie z którego korzysta Klient w szczególności posiadało:
system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,
skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz
przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce
internetowej,
oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.
Sklep dokłada wszelkich starań, aby treść na stronie była podana w sposób
rzetelny, jednak zastrzega sobie prawo do pomyłek, lub błędów technicznych.
ROZSTRZYGANIE SPORÓW
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem,
który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z
postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem,
który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Usługodawcy.
DANE OSOBOWE
Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Usługodawcę z uwzględnieniem
przepisów prawa w tym zakresie, w tym w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia
1997 roku o ochronie danych osobowych.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek nie podanie wymaganych
danych osobowych może uniemożliwić złożenie Zamówienia.
Wszystkie udostępnione dane osobowe podlegają szczególnej ochronie.
Każdemu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, a także
prawo do żądania ich aktualizacji lub zaprzestania przetwarzania.
W zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Konsument ma prawo do negocjacji warunków postanowień Regulaminu. W celu
realizacji tego uprawnienia Konsument powinien się skontaktować Usługodawcą za
pośrednictwem poczty tradycyjnej, poczty e-mail lub telefonicznie.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
Informacje o Towarach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry
techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w
rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu Internetowego, w
szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa Sklepu, znaki towarowe
Usługodawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne,
oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i
przysługują Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne
umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek
elementów Sklepu bez zgody Usługodawcy.